جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ |۱۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 16, 2024
کد خبر: 1177160
۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۰
علی عباسی و پورسید آقایی

حوزه/ اعضای دبیرخانه همایش بین المللی دکترین مهدویت، با حضور در سازمان مرکزی المصطفی با حجت الاسلام علی عباسی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمسعود پورسیدآقایی، مسئول مؤسسه آینده روشن و دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، همراه با اعضای دبیرخانه این همایش در دیدار با رئیس جامعه المصطفی العالمیه اظهار کرد: مؤسسه آینده روشن در ادامه همایش‌های طرح کلی حرکت انبیاء و ائمه(ع)، پس از تبیین گام‌های گذشته، بیستمین همایش خود را به «نحوه جریان‌سازی اندیشه مهدویت در تحولات جهانی» اختصاص داده است.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری از همراهی پژوهشگران و اندیشمندان داخلی و خارجی از این موضوع، افزود: موضوع بیستمین همایش دکترین مهدویت به نحوه جریان‌سازی اندیشه مهدویت در تحولات جهانی می‌پردازد و امیدواریم در این زمینه شرایطی فراهم آید تا اساتید، طلاب و محققان المصطفی به صورت جدی ورود داشته باشند.

وی بیان کرد: بی‌تردید انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، تحقق انتظار است و حل مشکلات و پیشرفت و بالندگی آن، زمینه‌ساز طلوع خورشید ولایت عظمی است. به گفته رهبر معظم انقلاب «با هر قدمی در راه استواری انقلاب، یک قدم به ظهور نزدیک می‌شویم». از این رو مؤسسه آینده روشن در راستای رسالت علمی و انقلابی خود و در ادامه مباحث همایش‌های سال‌های گذشته پس از طرح کلی حرکت ائمه (انتظار، تقیه، قیام و حکومت) در «همایش ۱۶» و تبیین انتظار در «همایش ۱۷» و حکومت دینی در «همایش ۱۸» و چالش‌ها و راهکارهای حکومت دینی در «همایش ۱۹» در بیستمین همایش بین‌المللی خود به دنبال نحوه جریان‌سازی اندیشه مهدویت در تحولات جهانی است.

حجت الاسلام و المسلمین پورسیدآقایی گفت: باید ویژگی‌های نسل نو و انتظارات و دغدغه‌های آنان را شناخت و با شناخت زمینه‌های ایجاد چالش به راه‌حل اندیشید و با تربیت مربیانی کارآمد که مهارت برخورد با نسل جوان و توانایی ایده‌پردازی و ارائه آموزه‌های ناب دینی در قالب‌های نو و مناسب را داشته باشند به استقبال نسل نوخاسته رفت؛ لذا از همه فرهیختگان و اندیشمندان داخلی و خارجی به ویژه طلاب و اساتید غیر ایرانی المصطفی دعوت می‌کنم با ارائه مقالات در محورهایی که متعاقباً اعلام می‌شود، ما را یاری رسانند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه ضمن خوشامدگویی و تقدیر از دستاوردهای همایش دکترین مهدویت، از آمادگی جامعه المصطفی برای همکاری همه‌جانبه با این همایش خبر داد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha